اهل سنت نشان دادند که در سخت‌ترین شرایط، سیاست‌مدار و اهل علم هستند و فریب هیچ‌کس را نمی‌خورند و از خواسته‌های مشروع خود نیز نمی‌گذرند

ایشان ضمن تبریک هفته ناجا و نیز هفته انجمن اولیا و مربیان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط خاصی که کرونا به وجود آورده‌ است جای شکر است که فرهنگیان عزیز ما، معلمین و مدیران محترم مدارس توجه و عنایت خاصی به دانش‌آموزان و تحصیل فرزندان‌مان دارند و خدا نکند این تلاش و این زحمت کمرنگ شود که نتیجه‌اش ضعف استعدادها و توان علمی فرزندان جامعه ما خواهد بود.
ایشان افزود: خیلی از معلمین را می‌شناسیم‌ که در شبانه‌روز ۴ یا ۵ ساعت در فضای مجازی وقت  برای بچه‌ها می‌گذارند. بعضی از معلمان محصولات فرهنگی، کلیپ‌های صوتی و تصویری برای دانش‌آموزان آماده می‌کنند و به صورت‌های مختلف به فرزندان‌مان‌ خدمات‌دهی می‌کنند.
مدرس حوزه علمیه احناف خواف با توجه به شرایط سخت اقتصادی که بر جامعه حاکم است بیان داشت: متاسفانه‌ در رده‌هایی از ساختار مسئولین و اهل حکومت، سوءاستفاده‌هایی می‌شود که باعث شده امروز جامعه ما این‌گونه پریشان‌حال باشد. عده‌ای از مردم هستند که با این شرایط سخت نمی‌توانند زندگی کنند و برای برآورده‌کردن نیازهای روزمره خود دچار مشکل می‌شوند. راه حل این مشکلات، هم در دستان مسئولین است و هم در دستان ما مردم، اما مسئولین باید مراقب باشند وقتی در سطح دنیا مسائل سختی مثل برجام و تحریم‌ها را با نشست و مشوره پشت سر می‌گذاریم چرا در داخل کشور نتوانیم مشکل اقتصاد خود را حل کنیم؟! آیا در کشور ما انسان‌های اهل تحقیق، اهل فکر، اهل تجربه وجود ندارند؟! مسئولین باید در سطح کلان و در سطح استانی و شهرستانی کارگروه‌هایی تشکیل دهند و گام‌های عملی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم بردارند و لازم است ریشه فساد خشکانده شود. چرا یک عده‌ای بیایند در سطح ملی اختلاس کنند و در یک نظام اسلامی اینها متوقف نشوند؟! گاهی مسئولین می‌گویند: از صندوق ذخیره ارزی استفاده نکرده‌ایم یا این‌که صادرات را بالا برده‌ایم؛ این‌ها کمال نیست، کمال این است که مردم در رفاه و امنیت زندگی کنند.
ایشان تصریح کرد: قسمتی از اقتصاد جامعه به دست خود مردم است. الحمدلله بعضی از کسبه و بازاریان شهر ما خیلی انسان‌های خوب و قانعی هستند اما برخی از کسبه هم هستند که به عنوان مثال وقتی یک جوان از قشر کم‌درآمد می‌خواهد برای خودش وسایل زندگی فراهم کند و لوازم خانگی را قیمت می‌گیرد به او می‌گویند ۱۲ یا ۱۵ میلیون تومان، در حالی که همان کالا را از مشهد با دو سه میلیون تفاوت قیمت تهیه می‌کند. رسول خدا صلی الله علیه و سلم می فرمایند: “لایرحم الله علی من لایرحم الناس” الله تعالی رحم نمی‌کند بر کسی بر مردم رحم نکند‌.

مولوی نیکخوی ادامه داد: معنا ندارد کالایی در بازار آن هم از نوع مایحتاج مردم از قبیل روغن مقداری گران شود، فوراً درب انبارها را ببندیم و از مردم دریغ کنیم، قند کم شود درب انبارها بسته شود و ذخیره کنیم! چنین کاری باعث خشم خداوند بر ما می‌شود. واقعاً برای مردم تحقیرآمیز است که برای یک حلب روغن ۲۰۰ نفر جلوی مغازه باشند که ۲۰ هزار تومان می‌خواهد تفاوت داشته باشد. دوستانی که در اداره بازرگانی هستند می‌گویند تلاش ما این است که هم‌زمان در چندین نقطه توزیع داشته باشیم که همه بتوانند راحت‌تر مایحتاج خود را به‌دست آورند که واقعا جای تقدیر دارد، اما این برنامه از اصل خود مشکل دارد. وقتی همه چیز از طریق شماره ملی و از کارت‌های بانکی انجام می‌شود آیا نمی‌توانیم مثل سبد کالا مورد نیاز مردم را بر اساس شماره ملی بدهیم؟! امروز همه نیاز دارند و این خیلی تاسف‌بار است که در این شرایط کرونایی ۴۰ یا ۵۰ نفر بدون رعایت مسائل بهداشتی جمع شوند.
مدرس حوزه علمیه احناف خواف در بخشی دیگر اظهار داشت: خدا به ما معدن سنگ‌آهن داده است و باید از این معدن، مردم نفع ببرند. اخیراً در مجلس، نماینده محترم حرف از یک‌درصد سهم آلایندگی و ۱۵ درصد سهم ادارات خدمات‌رسان گفتند؛ این جای تقدیر دارد اما جای سوال است که چرا با وجود اینکه می‌دانیم قانون یک‌درصد سهم آلایندگی تعیین شده و قانون ۱۵ درصد برای زیرساخت‌های منطقه در نظر گرفته شده است ولی با این وجود در حکومت اسلامی این حق ضایع شود؟! تا به کی؟ ظاهر شهر ما همچون روستای بزرگی است. اگر کمربندی برای خواف در نظر گرفته شده است خیابان‌های وسط شهر در مسیر کمربندی چه معنا دارد؟ نصف شهر این طرف و نصف دیگرآن طرف و در وسط آن کمربندی هست. خیلی از میلان‌ها بعد از ۲۰ سال سکونت آسفالت ندارد. باید معادن و مسئولین برای این‌ها فکری کنند. چرا در ۷۰ درصد شهر فضای سبز نباشد که بچه‌های ما به کوه و بیرون از شهر بروند؟
ایشان در پایان سخنان خود گفت: در دو سه هفته پیش تقریباً حرف‌هایی در شبکه‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند مطرح شد که عده‌ای تلاش بر این داشتند چهره اهل سنت و چهره منطقه را بدنام جلوه دهند. اخیراً در سطح کشور هم از طریق شبکه‌های خارجی کمپین‌هایی راه‌اندازی می‌شود که ضد انقلاب هستند و سعی می‌کنند افراد و نیروهایی را از داخل یارگیری کنند و یک عده‌ای هم‌ می‌خواستند مردم خواف را شروع‌کننده این کمپین‌ها معرفی کنند و در شبکه‌ها حرف‌هایی می‌زدند اما با گذشت دو سه هفته می‌بینیم که الحمدلله در شهر ما کوچک‌ترین مسئله‌ای دال بر خیانت یا مربوط به مسائل ضد انقلاب صورت نگرفته است و نه تنها شروع‌کننده نیستیم، بلکه در اوج فتنه ۸۸ و امثال این‌ها هیچ کدام از شهرهای مناطق اهل سنت کاری نکردند که نقطه ضعف به دست دشمنان و بدخواهان بدهند. خوافی‌ها و اهل سنت نشان دادند که در سخت‌ترین شرایط سیاست‌مدار و اهل علم هستند و فریب هیچ‌کس را نمی‌خورند و از خواسته‌های مشروع خود نیز نمی‌گذرند.
ایشان تاکید کرد: جوانان مواظب باشند که بهانه به دست کسی ندهند. اگر کسی اتهام‌افکنی می‌کند و می‌گوید که شما این‌طوری هستید یا این‌گونه هستید منتظرند که شما بگویید بله و این را پرونده کنند و از آن سوءاستفاده مالی و اقتصادی نموده و به شما صدمه بزنند.
مولوی نیکخوی یادآور شد: دو عامل باعث اعتمادسازی برای جوانان ما می‌شود: اول اینکه مطالبه‌گر باشند و از طریق قانون احقاق حق نمایند و دوم خدمت صادقانه بکنند و هدف‌شان مشکل‌گشایی و کارگشایی مردم باشد؛ این طور هم مسئولین و هم مردم به جوانان اعتماد خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *